sâmbătă

Masa Critica Bucuresti - roti de iulie

Aseara am participat la cea mai faina intalnire serioasa intre biciclisti: Masa Critica, sesiunea iulie, Bucuresti. Un grup de aproximativ 200 de biciclete.
A fost o plimbare de doua ore prin oras, cu strabaterea mai multor zone din capitala. Nu pot sa va spun cati km am parcurs, ca n-am avut kilometrajul la mine - si oricum probabil ca dadea cu virgula... Surse din interior sustin ca ar fi fost 20, eu i-as fi dat un 30 pe putin. De, la ochi/la picioare pare altfel decat inregistrat de ciclocomputer. De un lucru pot, totusi, sa va asigur: ieri mi-am doborat recordul de pedalat intr-o singura zi in Bucuresti!

Despre mici incidente neplacute care au aparut spre finalul "cursei", nu vreau sa discutam. Poate cu o alta ocazie. Vreau sa va spun, in schimb, ca am senzatia ca mare parte dintre soferi au fost receptivi, ceea ce ma bucura nespus. Cu ajutorul baietilor care au alergat de la o intersectie la alta, intreaga masa de biciclisti a parcurs in siguranta traseul. Asadar, multumim acestor oameni care si-au scos plamanii si au demonstrat diplomatie in negocierile cu soferii!
Un alt lucru care m-a bucurat foarte, dar foarte tare, a fost sa vad in Masa Critica oameni in toata firea, care si-au adus si copiii. Toata lauda ar trebui indreptata inspre copila care nu cred sa aiba mai mult de 10 ani, dar care a pedalat fara efort, ghidon la ghidon cu tatal ei.
Partea mai "dubioasa" a urmat dupa plimbare. Am dormit aproape 11 ore si m-am trezit cu senzatia ca am dormit sub senilele unui tanc. Iar genunchii, genunchii! Aproape ca le-am cantat sa ma ajute sa ma ridic din pat si pe urma mi-au tot cantat ei un scart-scart de impotrivire.

Una peste alta, mi-a placut grav iesirea asta, cred ca sunt utile asemenea actiuni. E bine ca soferii sa devina constienti ca suntem si noi in trafic si e bine sa ne intelegem mai bine unii pe altii. Daca ar pedala mai multa lume in lunile de vara, macar, ar fi mai putine masini pe strazi, deci trafic mai scazut, deci se va circula mai bine. Hai, chiar nu putem face un efort? Chiar tre' sa ne creasca ceafa in fata volanului?

P.S. Sper sa mai adun energie pentru o nocturna, diseara. Organizata sau nu. Si sa ne crute ploaia!



Credit photo: Mihai Aurelian

Niciun comentariu: