marți

Găseşte-ţi locul la PR&Ad Fair 2011!

Locul de muncă
Tot căutând un loc de muncă stabil şi într-un climat profesionist, în ultima vreme m-am confruntat cu o problemă: cam toate posturile din domeniu (PR, jurnalism, publicitate) necesită experienţă anterioară. Inclusiv cele de entry-level, de Junior.
Cu toţii ştim că este o perioadă precară pentru multe companii din punct de vedere financiar. Clienţi care întârzie plăţile, restructurări masive, absolvenţi pe bandă rulantă, acestea sunt doar câteva dintre cauzele creării un climat instabil pe piaţa forţei de muncă.
Agenţiile care mai oferă câte-un post primesc sute, uneori chiar mai mult de o mie de candidaturi; organizează sesiuni ample de recrutare, încercând să ofere şanse de afirmare cât mai multor aplicanţi înaintea să aleagă candidatul pe care-l consideră cel mai apropiat de cerinţele din fişa postului. Şi, de multe ori, poate nici măcar nu reuşesc să facă un screening al tuturor CV-urilor, pentru că sunt prea multe! E de înţeles că sunt favorizate şi au şanse mari să găsească angajatul potrivit, pentru că „are balta peşte”.
N-am pus niciodată piciorul într-o junglă adevărată, dar tind să cred că este mai puţin periculoasă şi mai uşor de supravieţuit în sălbăticie decât în deşertul urbanistic al locurilor de muncă.

Soluţii?
Ce-i rămâne, deci, unui tânăr candidat lipsit de experienţele nemiloase ale profesiei? De unde să culeagă armele cu care să se apere de atacurile competitorilor şi ce mecanisme strategice să inventeze pentru câştiga lupta pentru un „scaun fierbinte”? Încă nu am descoperit aceste răspunsuri, altfel acum mi-aş încărca acumulatorii de energie pentru a vă putea scrie mâine dimineaţă din faţa unui desktop de la birou.
Dar pentru că e indicat ca, atunci când eşti mic să asimilezi ca un bureţel informaţii utile de la cei maturi, toate stelele carierei prezic şanse foarte mari de afirmare în urma participării la PR&Ad Fair.

Când?
Cea de-a treia ediţie a PR&Ad Fair – singurul târg de joburi şi internshipuri în relaţii publice şi publicitate - este programată pentru perioada 12-13 mai, numai bine pentru dezmorţeala de după Paşti. Fără să ofere prea multe „date din culise”, organizatorii promit prezenţa unor importante agenţii de profil din România, gata să primească absolvenţii şi pasionaţii din domeniu.

De ce?
Evenimentul pus la cale de PRIME România încearcă să vină în întâmpinarea studenţilor şi a proaspeţilor absolvenţi, în încercarea de a-i ajuta să-şi găsească propria cale profesională. Deşi nu au fost puse la dispoziţie informaţii concrete despre agenţiile partenere, speakerii, workshopurile, programul de anul acesta, voi trece în revistă agenţiile prezente la ediţiile anterioare: Babel Communications, Bigger Group, Bridge Concept, Civitas Global Ketchum, DRAFTFCB, Free Communication, Friends Advertising, Idee Communication, Image PR, InProgress, Lowe & Partners, Lowe PR, Mercury 360, Millenium Communications, Prais Corporate Communications, Streamline Communication, Streetwise PR, V + O Communication, Webstyler.
Voi reveni cu update. Pentru alte detalii puteţi consulta site-ul evenimentului

Niciun comentariu: