A apărut o eroare în acest obiect gadget

miercuri

Site-urile de recrutare – ustensile de creştere a awareness-ului?


În eternele mele căutări de un job cât mai stabil, am găsit un anunţ prin care o firmă oarecare căuta să angajeze „Secretara – Asistent Manager”. Ceea ce este de reţinut, e faptul că anunţul este însoţit de 3 întrebări. Una, în mod special, mi-a atras atenţia: „Aveţi cont de Facebook? Daţi-ne un Like!”. Şi reprezentanţii firmei au lăsat în continuare adresa paginii de Facebook. Acum, eu mă întreb: acesta chiar este un anunţ de angajare sau o mică unealtă pentru a mări reţeaua pe Facebook? Sau poate o combinaţie între cele două.
Să analizăm puţin eventualitatea că este mai mult decât un simplu anunţ de angajare şi că administratorii firmei vor, într-adevăr să-şi extindă reţeaua în rândul publicului consumator.

Este această cale eficientă?
Cred că, din punct de vedere al clientelei care să provină direct din anunţul de angajare, şansele sunt destul de reduse. Este puţin probabil ca aceşti candidaţi să dorească să se transforme în clienţi. În schimb, există posibilitatea ca aceştia, în încercarea de a obţine postul, să dea Like paginii de Facebook a firmei. Cu atât mai mult cu cât cerinţa, fiind trecută la întrebări, devine un must do pentru a obţine o întrevedere cu departamentul de HR. Mecanismul e simplu: cei care-şi doresc postul, vor dori să-şi sporească şansele, deci vor da Like, deci vor mai creşte puţin vizibilitatea firmei pe Facebook. Doar că aceştia nu pot fi consideraţi viitori potenţiali clienţi şi nici măcar fani stabili, pentru că, dacă nu vor fi chemaţi la un interviu, sunt foarte mari şansele să dea un „Nu-mi mai place”. Sau poate firma va găsi un artificiu prin care să-i păstreze şi să-i transforme în consumatori.
Pe ce mizează firma? Cei care doresc angajarea, vor da automat şi Like. Acest fapt se va vedea pe „peretele” lor, ceea ce ar putea genera noi Like-uri din partea prietenilor acestora. Dar cred ca aici au greşit strategii firmei. E posibil ca nu toţi aplicanţii să aibă cont de facebook sau să nu considere o cerinţă acest Like. Un fel de „dacă vrei şi poţi”.

Cum aş fi văzut eu strategia
O cale mai potrivită cred că ar fi fost postarea pe site-uri de specialitate a unui anunţ de angajare în social media sau ca agent de vânzări, spre exemplu. Se făcea trimitere la pagina de Facebook, unde candidatul trebuia să atragă cât mai mulţi prieteni, pentru a-şi spori şansele la un interviu, respectiv angajare. Că tot sunt atât de răspândite concursurile astea de Like-uri. În felul acesta, toţi candidaţii nu numai că ar fi dat Like paginii, dar şi-ar fi încurajat şi prietenii să facă acelaşi lucru, în încercarea de a-şi creşte şansele. Că provenienţa fiecăruia e mai greu de verificat, nu ar trebui să reprezinte un obstacol; dacă oamenii pot să dea Like unui concurs cu 500.000 perechi de ochelari premiu fără să-şi pună întrebări, e clar că pot repeta experienţa.












E de observat că, la puţin timp după apariţia anunţului pe site-ul de recrutare, 24 de oameni deja aplicaseră la postul oferit. Câţi din ei au dat, oare, like pe facebook?

Niciun comentariu: