miercuri

Site-urile de recrutare – ustensile de creÅŸtere a awareness-ului?


ÃŽn eternele mele căutări de un job cât mai stabil, am găsit un anunÅ£ prin care o firmă oarecare căuta să angajeze „Secretara – Asistent Manager”. Ceea ce este de reÅ£inut, e faptul că anunÅ£ul este însoÅ£it de 3 întrebări. Una, în mod special, mi-a atras atenÅ£ia: „AveÅ£i cont de Facebook? DaÅ£i-ne un Like!”. Åži reprezentanÅ£ii firmei au lăsat în continuare adresa paginii de Facebook. Acum, eu mă întreb: acesta chiar este un anunÅ£ de angajare sau o mică unealtă pentru a mări reÅ£eaua pe Facebook? Sau poate o combinaÅ£ie între cele două.
Să analizăm puţin eventualitatea că este mai mult decât un simplu anunţ de angajare şi că administratorii firmei vor, într-adevăr să-şi extindă reţeaua în rândul publicului consumator.

Este această cale eficientă?
Cred că, din punct de vedere al clientelei care să provină direct din anunÅ£ul de angajare, ÅŸansele sunt destul de reduse. Este puÅ£in probabil ca aceÅŸti candidaÅ£i să dorească să se transforme în clienÅ£i. ÃŽn schimb, există posibilitatea ca aceÅŸtia, în încercarea de a obÅ£ine postul, să dea Like paginii de Facebook a firmei. Cu atât mai mult cu cât cerinÅ£a, fiind trecută la întrebări, devine un must do pentru a obÅ£ine o întrevedere cu departamentul de HR. Mecanismul e simplu: cei care-ÅŸi doresc postul, vor dori să-ÅŸi sporească ÅŸansele, deci vor da Like, deci vor mai creÅŸte puÅ£in vizibilitatea firmei pe Facebook. Doar că aceÅŸtia nu pot fi consideraÅ£i viitori potenÅ£iali clienÅ£i ÅŸi nici măcar fani stabili, pentru că, dacă nu vor fi chemaÅ£i la un interviu, sunt foarte mari ÅŸansele să dea un „Nu-mi mai place”. Sau poate firma va găsi un artificiu prin care să-i păstreze ÅŸi să-i transforme în consumatori.
Pe ce mizează firma? Cei care doresc angajarea, vor da automat ÅŸi Like. Acest fapt se va vedea pe „peretele” lor, ceea ce ar putea genera noi Like-uri din partea prietenilor acestora. Dar cred ca aici au greÅŸit strategii firmei. E posibil ca nu toÅ£i aplicanÅ£ii să aibă cont de facebook sau să nu considere o cerinţă acest Like. Un fel de „dacă vrei ÅŸi poÅ£i”.

Cum aş fi văzut eu strategia
O cale mai potrivită cred că ar fi fost postarea pe site-uri de specialitate a unui anunţ de angajare în social media sau ca agent de vânzări, spre exemplu. Se făcea trimitere la pagina de Facebook, unde candidatul trebuia să atragă cât mai mulţi prieteni, pentru a-şi spori şansele la un interviu, respectiv angajare. Că tot sunt atât de răspândite concursurile astea de Like-uri. În felul acesta, toţi candidaţii nu numai că ar fi dat Like paginii, dar şi-ar fi încurajat şi prietenii să facă acelaşi lucru, în încercarea de a-şi creşte şansele. Că provenienţa fiecăruia e mai greu de verificat, nu ar trebui să reprezinte un obstacol; dacă oamenii pot să dea Like unui concurs cu 500.000 perechi de ochelari premiu fără să-şi pună întrebări, e clar că pot repeta experienţa.












E de observat că, la puţin timp după apariţia anunţului pe site-ul de recrutare, 24 de oameni deja aplicaseră la postul oferit. Câţi din ei au dat, oare, like pe facebook?

Niciun comentariu: