marți

Mi-e foame, dar nici asa!

6 fara un sfert, Piata Sudului, picuri de ploaie iti ataca umbrela, sacadat. Poc-pocul e intrerupt de un bum-bum din ce in ce mai obsesiv si mai agasant.
"Sper sa reziste umbrela", iti spui, cu oarecare teama. Cu cateva statii in urma, ploaia ingrosase obrazul si cadea sub forma de grindina. Ajunsa la adapost, realizezi ca ploaia e un dusman mai putin periculos decat foamea - caci ea, nesuferita iti batea toba in stomac. Cobori la metrou si stomacul, cantand la percutie, te indreapta spre covrigarie. Ai mai mancat de-acolo si n-ai murit in febra sufocanta de stomac.
Fata iti zambeste incurajator. E atat de politicoasa si de precisa cand o rogi sa-ti dea un covrig anume din gramada, incat iti imaginezi ca trebuie sa fie noua. In timp ce-ti validezi accesul si te indrepti spre peron, entuziasmul e imprastiat de degetele care transmit informatia catre creier: covrigul e rece.
"Eh, macar nu e ars!", te incurajeaza amintirile. Iti e atat de foame incat aproape nu-ti dai seama ca nu are gust, exceptand sarea in care l-au ingropat. Inspirata de o lume paralela care nu e nici pe departe la fel de perfecta ca aceasta in care traim, iti arunci un ochi in covrig; doar-doar devine si apa cu faina mai gustoasa. Ochiul iti sare insa la loc si se holbeaza. In covrig e o sparcaiala mazgoasa cat doua boabe de orez lung de la Uncle Ben's.
Bueah! Pleah! Puah!


Va imaginati prima mea reactie - pentru ca da, eu am patit-o: sa arunc sparcaiala drept peste nasul fetiscanei celei noi. Mi-a fost prea lehamite si mi-am propus sa nu mai arunc nici un ban in contul acelei dughene (ca sa ajung la covrigarie, trebuia sa mai validez o calatorie de metrou).
Asadar, cu totii avem zile mai proaste, dar cand vine vorba de industria alimentara, asemenea greseli sunt inacceptabile!
Nu va recomand Covrigaria din subteran de la Piata Sudului, ba dimpotriva! Si, ca sa fie clar despre care vorbesc, e situata chiar in zona de validare a cartelelor, pe unde se face accesul la metroul de la Piata Sudului.
Cat despre covrigi, in general, de acum voi avea mari ezitari daca sa mai cumpar neambalati.

Niciun comentariu: