marți

European CSR Lessons 2012

Live text de la European CSR Lessons 2012 - ziua 1
ATENTIE! Se citeste de jos in sus, de la finalul textului spre inceput!



* John Aston: "We can't find solutions if we don't know the problem."

* Liviu Mihaiu: Paradigma care ar tb sa se schimbe tine de sustenabilitatea vietii pe Pamant - sustenabilitatea are un singur switch: in varful piramidei sta profitul.

* J. A. sugereaza folosirea site-ului goodbrands.com pentru a obtine informatii despre produs, scanand codul de pe ambalaj

*Aglaia Ntili: CSR muta conceptele sistemului de la maximizarea profitului catre optimizarea profitului.

* Esther Hougee: There's a lack of control in the board of financial institution

* D. B. Prima varsta a companiei: legalitatea (sa facem ce zice legea).
A doua - complianta (ne conformam pentru ca asa fac si ceilalti).
Ultima etapa ar fi guvernanta, fiecare angajat al firmei ar trai pe principiul responsabilitatii sociale.

* D. B. Nu-i o pb de educatie, e o problema de sistem. Se schimba sistemul! Veti vedea ca cine nu are politie de responsabilitate sociala nu va avea profit.

* Dumitru Bortun: Corporatiile nu erau mai umane decat astazi, dar erau fortate (in socialism). Presiunea dusmanului ii obliga sa actioneze si in spiritul responsabilitatii sociale.

* D. B. "In opinia mea, criza reala este criza societatii civilizatiei industriale. (...) Se prabusesc foarte multe structuri"

* D. B. "Ne aflam la schimbarea unei lumi intr-un plan mult mai general decat se face referire de obicei." (referitor la criza)

* Dumitru Bortun: Inca mai poate exista profit fara responsabilitate sociala.

* L. M. Cand facem CSR ca si companie, trebuie sa stim ca o parte din profit se duce catre viitorul tuturor

* John Aston insista asupra importantei componentei sociale pentru a transforma mediul de viata intr-unul sustenabil.

* L.M. Ar vrea ca, intr-o companie de telefonie sa lucreze in CSR un individ care sa spuna CEO-ului: noi avem x mii de antene in toata tara. Pt a fi responsabili fata de impactul negativ asupra mediului ar trebui sa investim y suma, adaptata situatiei.

* John Aston: Statul nu face bani, nici universitatile. Rolul de a face bani le revine companiilor.

* L. M. In viziunea unor responsabili CSR din Romania, CSR-ul se face in functie de trendul perioadei in care se dezvolta.
Prima victima a crizei, e CSR-ul.
Plus ca CSR "cade" o data la patru ani, in perioadele electorale.

* Liviu Mihaiu: "Cea mai scurta definitie a CSR - Sa fii bine facand bine" Impresia lui L. M. este ca CSR e partea mai putin evidenta, mai spirituala a marketingului companiilor, mai presus de intentia reala de sustenabilitate.

* Aglaia Ntili: "Cand consumatorii iti cumpara produsele, au incredere in tine."

* Laura Sgarcitu: "Lucrurile merg mana in mana in ceea ce priveste dezvoltarea durabila"

* PSR = personal social responibility (John Aston)

* Rugamintea lui Liviu Mihaiu catre vorbitori: Sa iasa din rolul reprezentantilor companiilor si sa vorbeasca in functie de credintele proprii.

*Liviu Mihaiu, jurnalist si presedintele Asociatiei "Salvati Dunarea si Delta"

A trecut pauza. Urmeaza panelul de discutii, va reamintesc: textul trebuie citit de jos in sus.

* J. A. incearca sa ne faca sa intelegem cum chiar si micile actiuni ale fiecaruia dintre noi sunt responsabile pentru crizele cu care ne confruntam la nivel global.

* J. A. "If wrong seems possible today, and is accepted, it becomes reality. Who does this help?"

* J. A. "Tot ce trebuie sa schimbam este modul in care ne folosim creierul."

* J. A. "Cat vom mai vorbi despre criza si cand vom incepe sa schimbam ceva?"

* J. A. Business = society

* J. A. "Cati dintre voi stiti unde va aflati acum?"

* John Aston - AstonEco Management

* Masina de interventii pentru situatii extreme - prima din Romania in 2006, cu sprijinul Vodafone

* A. G. Pe ambulantele SMURD, nu exista intotdeauna medic. Prin solutia de medicina oferita de Vodafone, paramedicul este in legatura cu medicul de la unitatea de primire-urgente care-i ofera asistenta

* SMURD & Vodafone - programul "Parteneriat pentru viata", incepand cu 2005. Vodafone sprijina SMURD cu echipamente medicale, in special unitati mobile pentru situatii de urgenta, servicii de voce si date

* Angela Galeta - Vodafone vorbeste despre proiectul dezvoltat alaturi/ pentru SMURD

* In 2050, populatia globului se tripleaza fata de anul 1950 (de la 2.6 miliarde la 9.5 - sursa Geohive)

* 20 % din populatia globului va atinge varsta de 55 de ani in 2020 (UN)

* "zone" pe care se axeaza vodafone: sanatate

* L.C. 9 persoane din 10 din intreaga lume au, in prezent telefon mobil. Telefonia mobila a depasit numarul calculatoarelor/ laptopurilor

* Laura Crow - Vodafone Group

* Dragilor, n-am apucat sa va spun, dar va invit pe Pinterest pentru a vedea Board-ul dedicat European CSR Lessons 2012, click aici (via Palm)

* Drepturile omului devin importante si pentru institutiile financiare prin: impactul direct -clienti si indirect - furnizori, comunitate

* S.M. Sustenabilitea este activitatea noastra de baza

* Unicredit Group - peste 160000 angajati

* Sebastian Marcusanu - Unicredit Group - "Business & Human Rights"

* E. H. Multi fermieri cred ca, cu cat este copacul (de cacao) mai mare, cu atat mai mult vor obtine in urma acestuia

* Consum de cacao: US 4.6 % EU 7-10 %

* Masurarea performantelor companiei in functie de 70-90 de indicatori

* Investitii responsabile

* Sustainalytics - sediu principal in Amsterdam si printre altele, au sediu in Timisoara

* Urmeaza Esther Hougee, Sustainalytics - studiu de caz: Responsible Investment Strategies

* G.M. Preferam sa lucram cu organizatii care au deja o anumita experienta

* G.M. Am vrut sa finantam afaceri viabile, capabile sa poata sa isi continue activitatea si dupa incheierea finantarii

* G.M. Am vrut sa incurajam acele businessuri reale

* Intreprindere sociala in acceptiunea BCR:
Sa conduca la rezolvarea unei probleme sociale
Sa aiba o abordare de business
Profitul sa fie folosit in scop social

* G.M. Social Business Tour - mai 2010. Muhammad Yunus prezent pentru a prezenta conceptul afacerilor sociale

* Muhammad Yunus "Asa cum ii cunosc eu pe oameni, multora le-af face placere sa infiinteze firme care sa-si propuna scopuri altruiste"

* Georgiana Mincu (BCR)

A doua parte a zilei incepe la 13:30 (dupa cum v-ati obisnuit deja, textul avanseaza de jos in sus)

* Logoul (panda) prezent pe un produs nu este considerat ca un certificat, dar spune ca WWF sustine produsul si il promoveaza, considerandu-l ca fiind prietenos cu mediul

* Romania: mediu 58.14, social 43.47, economic 33.98
Pentru comparatie, media ar fi: mediu 51,8, social 10.76, economic 47.99

* In acest sens au creat indicatori de sustenabilitate (mediu, social, guvernamental)

* WWF - Schimbarea portofoliului pentru a-l face mai "verde"

* Acest interes se manifesta in randul companiilor la nivel global, nu doar in anumite tari din Europa

* Consumatorii trebuie sa schimbe modul in care consuma pestele pentru ca acesta sa fie mai sustenabil

* Obiectivul WWF pentru SPAR - de a face portofoliul de peste mai sustenabil

* Tonul albastru este o specie de peste in pericol de disparitie

* pana la 15 kg de produse comparativ cu pestele pe care chiar il obtinem; rezultat: stocul de peste a scazut la nivel global

*J.N.  De ce le pasa companiilor de sustenabilitate?
Sustenabilitatea e vazuta ca o oportunitate: inovatie, diferenta, marca de incredere in timp
Partea mai putin pozitiva: este un fel de element de economisire (costuri)

* Urmaresc:
Parteneriate strategice
Imbunatatirea performanta de mediu a companiilor
Parteneriate de marketing si proiecte de sponsorizare
Licentierea produselor

* Obiectiv pe termen lung: sa cautam parteneri si in special corporatii

* WWF - organizatie de conservare/ ocrotire a mediului prezenta in 100 de tari pe 5 continente, fondata in 1961, 5000 de angajati la nivel global

* Urmeaza Barbara Janker - WWF International

* Intrebare: Cat a crescut pretul sticlei de ulei?
A.N. Ambele companii nu au transferat costurile la consumatori. Pentru a doua companie, costul a fost imens in urma compensarii pe un an. 5 centi pentru consumatori e un pret care nu face diferenta pentru consumator dar o face pentru companie

* A.N. Intotdeauna e loc pentru urmatorul lider si trebuie sa luam aceasta oportunitate, care va face diferenta

* A.N. Trebuie sa aveti rabdare, viziune, o strategie realista, oameni care inteleg ce inseamna acest serviciu si continuitate

* Papaellinas inca nu are rezultate, pentru ca totul a inceput acum un an.

* Economisirea electricitatii, reciclare, traininguri pentru angajati

* Scopul lor-sa certifice magazinele de infrumusetare ca avand 0 impact asupra mediului

* Papaellinas - produse farmaceutice, cosmetice, de hartie; cifra de afaceri 102 milioane de Euro

* GAEA - Calitate, inovatie, reputatia imaginii care conduc la leadershipul produsului

* 4.07 kg CO2 pentru producerea unui litru de ulei de masline

* GAEA - prima companie din Grecia care a inclus amprenta carbonului pe ambalaje

* A.N. Gaea - companie din Grecia care a observat ca exista o nevoie pe piata de produse traditionale

* A.N. Doar compensarea nu e o solutie, doar o parte a strategiei de mediu, si cu siguranta nu ar trebui sa fie ceva izolat. E ultima etapa a unui ciclu continuu

* A.N. Climate neutral: efectele carbonului sunt zero

* A.N. Neutralitatea carbonului nu este solutia in sine, dar este o utilitate

* Sustenabilitate, CSR

* Acum: Aglaia Ntili

* Concluzie grozava: "Le-o datoram copiilor nostri!"

* I.N. In Romania nu exista infrastructura pentru folosirea uleiului reciclat

* Deseurile nu sunt o problema a companiei, sunt o problema care trebuie rezolvata prin presiunea asupra politicienilor

* I.N In Romania, obstacolele sunt de natura diversificata si nu cred ca este corect sa comparam situatia cu Germania, spre exemplu

* River Plaza Mall - primul mall din Romania care a primit certificatul de eficienta energetica ISO 14001

* 50 600 euro/ an economisiti in urma investitiei

* Au implementat programe prin care au implicat comunitatea

* Rata reciclarii a crescut de la 20 la 41%

* Panouri solare pe acoperis - 3600 m patrati, 600000 kilowati

* Au inceput cu 200 de spatii pentru biciclete, pe care au trebuit sa le extinda curand

* Pentru transport, au colaborat si s-a tinut cont de comunitatea locala

* I.N. Sistemul electric are la baza senzori de miscare

* In 2011 Loop 5 a reciclat 73 % din deseuri

* I.N. Rata finala de reciclare a intregului spatiu a fost de 100%

* I.N. Apa - elaborate numeroase sisteme pentru a asigura un consum eficient si redus al apei

* I.N. BMS -sistemul de management al cladirii, nu e diferit de un sistem obisnuit al computerului

* I.N. Standardul IO 14001 obtinut pentru certificarea dreptului de construire

* I.N. Loop 5 Case Study in Weiterstadt, oct. 2009, investitie de 265 milioane Euro (face comparatia cu Afi Cotroceni); 175 magazine, 17 restaurante, 56 500 metri patrati

* I.N. Responsabilitatea corporativa va dezvolta factorii de decizie. Nu e vb doar de a fi prietenos cu mediul sau cu mediul social, este si o problema de natura financiara.

* Urmeaza Ingo Nissen - Managing Director la Sonae Sierra

* L.S. Cosna si Candreni - doua localitati care beneficiaza de apa din captarile implementate de Coca-Cola

* L.S. In 2007, in Romania, s-au facut niste investii importante. S-au luat initiative pentru reducerea consumului de apa. Pentru un litru de apa, in Romania, consumul a scazut cu 50%.

* In cadrul proiectului, s-a incercat sa se afle daca exista o problema a cantitatii apei in regiunile studiate.

* Pentru o sticla de Cola de 0.5 - necesari ~35L de apa (Olanda)

* Grey water/ Green water

* Blue water - apa obisnuita, pe care o intalnim in natura

* Denkstaat a implementat proiectul "Water Footprint" pentru Coca Cola (intelegerea si managementul ciclului apei)

* Denkstaat au birou si in Romania (Timisoara & Bucuresti) - consultanta in sustenabilitate, in managementul reciclarii etc.

* Karl Resel - Denkstaat

* L.S. "2003-Coca-Cola primul raport publicat"

*Primul pannel: Laura Sgarcitu - Coca-Cola HBC

* Fiecare prezentare dureaza 20 de minute.

* In cateva minute va incepe editia 2012 a European CSR Lessons.


Niciun comentariu: