Live text de la European CSR Lessons 2012 - ziua 1
ATENTIE! Se citeste de jos in sus, de la finalul textului spre inceput!
* John Aston: "We can't find solutions if we don't know the problem."
* Liviu Mihaiu: Paradigma care ar tb sa se schimbe tine de sustenabilitatea vietii pe Pamant - sustenabilitatea are un singur switch: in varful piramidei sta profitul.
* J. A. sugereaza folosirea site-ului goodbrands.com pentru a obtine informatii despre produs, scanand codul de pe ambalaj
*Aglaia Ntili: CSR muta conceptele sistemului de la maximizarea profitului catre optimizarea profitului.
* Esther Hougee: There's a lack of control in the board of financial institution
* D. B. Prima varsta a companiei: legalitatea (sa facem ce zice legea).
A doua - complianta (ne conformam pentru ca asa fac si ceilalti).
Ultima etapa ar fi guvernanta, fiecare angajat al firmei ar trai pe principiul responsabilitatii sociale.
* D. B. Nu-i o pb de educatie, e o problema de sistem. Se schimba sistemul! Veti vedea ca cine nu are politie de responsabilitate sociala nu va avea profit.
* Dumitru Bortun: Corporatiile nu erau mai umane decat astazi, dar erau fortate (in socialism). Presiunea dusmanului ii obliga sa actioneze si in spiritul responsabilitatii sociale.
* D. B. "In opinia mea, criza reala este criza societatii civilizatiei industriale. (...) Se prabusesc foarte multe structuri"
* D. B. "Ne aflam la schimbarea unei lumi intr-un plan mult mai general decat se face referire de obicei." (referitor la criza)
* Dumitru Bortun: Inca mai poate exista profit fara responsabilitate sociala.
* L. M. Cand facem CSR ca si companie, trebuie sa stim ca o parte din profit se duce catre viitorul tuturor
* John Aston insista asupra importantei componentei sociale pentru a transforma mediul de viata intr-unul sustenabil.
* L.M. Ar vrea ca, intr-o companie de telefonie sa lucreze in CSR un individ care sa spuna CEO-ului: noi avem x mii de antene in toata tara. Pt a fi responsabili fata de impactul negativ asupra mediului ar trebui sa investim y suma, adaptata situatiei.
* John Aston: Statul nu face bani, nici universitatile. Rolul de a face bani le revine companiilor.
* L. M. In viziunea unor responsabili CSR din Romania, CSR-ul se face in functie de trendul perioadei in care se dezvolta.
Prima victima a crizei, e CSR-ul.
Plus ca CSR "cade" o data la patru ani, in perioadele electorale.
* Liviu Mihaiu: "Cea mai scurta definitie a CSR - Sa fii bine facand bine" Impresia lui L. M. este ca CSR e partea mai putin evidenta, mai spirituala a marketingului companiilor, mai presus de intentia reala de sustenabilitate.
* Aglaia Ntili: "Cand consumatorii iti cumpara produsele, au incredere in tine."
* Laura Sgarcitu: "Lucrurile merg mana in mana in ceea ce priveste dezvoltarea durabila"
* PSR = personal social responibility (John Aston)
* Rugamintea lui Liviu Mihaiu catre vorbitori: Sa iasa din rolul reprezentantilor companiilor si sa vorbeasca in functie de credintele proprii.
*Liviu Mihaiu, jurnalist si presedintele Asociatiei "Salvati Dunarea si Delta"
A trecut pauza. Urmeaza panelul de discutii, va reamintesc: textul trebuie citit de jos in sus.
* J. A. incearca sa ne faca sa intelegem cum chiar si micile actiuni ale fiecaruia dintre noi sunt responsabile pentru crizele cu care ne confruntam la nivel global.
* J. A. "If wrong seems possible today, and is accepted, it becomes reality. Who does this help?"
* J. A. "Tot ce trebuie sa schimbam este modul in care ne folosim creierul."
* J. A. "Cat vom mai vorbi despre criza si cand vom incepe sa schimbam ceva?"
* J. A. Business = society
* J. A. "Cati dintre voi stiti unde va aflati acum?"
* John Aston - AstonEco Management
* Masina de interventii pentru situatii extreme - prima din Romania in 2006, cu sprijinul Vodafone
* A. G. Pe ambulantele SMURD, nu exista intotdeauna medic. Prin solutia de medicina oferita de Vodafone, paramedicul este in legatura cu medicul de la unitatea de primire-urgente care-i ofera asistenta
* SMURD & Vodafone - programul "Parteneriat pentru viata", incepand cu 2005. Vodafone sprijina SMURD cu echipamente medicale, in special unitati mobile pentru situatii de urgenta, servicii de voce si date
* Angela Galeta - Vodafone vorbeste despre proiectul dezvoltat alaturi/ pentru SMURD
* In 2050, populatia globului se tripleaza fata de anul 1950 (de la 2.6 miliarde la 9.5 - sursa Geohive)
* 20 % din populatia globului va atinge varsta de 55 de ani in 2020 (UN)
* "zone" pe care se axeaza vodafone: sanatate
* L.C. 9 persoane din 10 din intreaga lume au, in prezent telefon mobil. Telefonia mobila a depasit numarul calculatoarelor/ laptopurilor
* Laura Crow - Vodafone Group
* Dragilor, n-am apucat sa va spun, dar va invit pe Pinterest pentru a vedea Board-ul dedicat European CSR Lessons 2012, click aici (via Palm)
* Drepturile omului devin importante si pentru institutiile financiare prin: impactul direct -clienti si indirect - furnizori, comunitate
* S.M. Sustenabilitea este activitatea noastra de baza
* Unicredit Group - peste 160000 angajati
* Sebastian Marcusanu - Unicredit Group - "Business & Human Rights"
* E. H. Multi fermieri cred ca, cu cat este copacul (de cacao) mai mare, cu atat mai mult vor obtine in urma acestuia
* Consum de cacao: US 4.6 % EU 7-10 %
* Masurarea performantelor companiei in functie de 70-90 de indicatori
* Investitii responsabile
* Sustainalytics - sediu principal in Amsterdam si printre altele, au sediu in Timisoara
* Urmeaza Esther Hougee, Sustainalytics - studiu de caz: Responsible Investment Strategies
* G.M. Preferam sa lucram cu organizatii care au deja o anumita experienta
* G.M. Am vrut sa finantam afaceri viabile, capabile sa poata sa isi continue activitatea si dupa incheierea finantarii
* G.M. Am vrut sa incurajam acele businessuri reale
* Intreprindere sociala in acceptiunea BCR:
Sa conduca la rezolvarea unei probleme sociale
Sa aiba o abordare de business
Profitul sa fie folosit in scop social
* G.M. Social Business Tour - mai 2010. Muhammad Yunus prezent pentru a prezenta conceptul afacerilor sociale
* Muhammad Yunus "Asa cum ii cunosc eu pe oameni, multora le-af face placere sa infiinteze firme care sa-si propuna scopuri altruiste"
* Georgiana Mincu (BCR)
A doua parte a zilei incepe la 13:30 (dupa cum v-ati obisnuit deja, textul avanseaza de jos in sus)
* Logoul (panda) prezent pe un produs nu este considerat ca un certificat, dar spune ca WWF sustine produsul si il promoveaza, considerandu-l ca fiind prietenos cu mediul
* Romania: mediu 58.14, social 43.47, economic 33.98
Pentru comparatie, media ar fi: mediu 51,8, social 10.76, economic 47.99
* In acest sens au creat indicatori de sustenabilitate (mediu, social, guvernamental)
* WWF - Schimbarea portofoliului pentru a-l face mai "verde"
* Acest interes se manifesta in randul companiilor la nivel global, nu doar in anumite tari din Europa
* Consumatorii trebuie sa schimbe modul in care consuma pestele pentru ca acesta sa fie mai sustenabil
* Obiectivul WWF pentru SPAR - de a face portofoliul de peste mai sustenabil
* Tonul albastru este o specie de peste in pericol de disparitie
* pana la 15 kg de produse comparativ cu pestele pe care chiar il obtinem; rezultat: stocul de peste a scazut la nivel global
*J.N. De ce le pasa companiilor de sustenabilitate?
Sustenabilitatea e vazuta ca o oportunitate: inovatie, diferenta, marca de incredere in timp
Partea mai putin pozitiva: este un fel de element de economisire (costuri)
* Urmaresc:
Parteneriate strategice
Imbunatatirea performanta de mediu a companiilor
Parteneriate de marketing si proiecte de sponsorizare
Licentierea produselor
* Obiectiv pe termen lung: sa cautam parteneri si in special corporatii
* WWF - organizatie de conservare/ ocrotire a mediului prezenta in 100 de tari pe 5 continente, fondata in 1961, 5000 de angajati la nivel global
* Urmeaza Barbara Janker - WWF International
* Intrebare: Cat a crescut pretul sticlei de ulei?
A.N. Ambele companii nu au transferat costurile la consumatori. Pentru a doua companie, costul a fost imens in urma compensarii pe un an. 5 centi pentru consumatori e un pret care nu face diferenta pentru consumator dar o face pentru companie
* A.N. Intotdeauna e loc pentru urmatorul lider si trebuie sa luam aceasta oportunitate, care va face diferenta
* A.N. Trebuie sa aveti rabdare, viziune, o strategie realista, oameni care inteleg ce inseamna acest serviciu si continuitate
* Papaellinas inca nu are rezultate, pentru ca totul a inceput acum un an.
* Economisirea electricitatii, reciclare, traininguri pentru angajati
* Scopul lor-sa certifice magazinele de infrumusetare ca avand 0 impact asupra mediului
* Papaellinas - produse farmaceutice, cosmetice, de hartie; cifra de afaceri 102 milioane de Euro
* GAEA - Calitate, inovatie, reputatia imaginii care conduc la leadershipul produsului
* 4.07 kg CO2 pentru producerea unui litru de ulei de masline
* GAEA - prima companie din Grecia care a inclus amprenta carbonului pe ambalaje
* A.N. Gaea - companie din Grecia care a observat ca exista o nevoie pe piata de produse traditionale
* A.N. Doar compensarea nu e o solutie, doar o parte a strategiei de mediu, si cu siguranta nu ar trebui sa fie ceva izolat. E ultima etapa a unui ciclu continuu
* A.N. Climate neutral: efectele carbonului sunt zero
* A.N. Neutralitatea carbonului nu este solutia in sine, dar este o utilitate
* Sustenabilitate, CSR
* Acum: Aglaia Ntili
* Concluzie grozava: "Le-o datoram copiilor nostri!"
* I.N. In Romania nu exista infrastructura pentru folosirea uleiului reciclat
* Deseurile nu sunt o problema a companiei, sunt o problema care trebuie rezolvata prin presiunea asupra politicienilor
* I.N In Romania, obstacolele sunt de natura diversificata si nu cred ca este corect sa comparam situatia cu Germania, spre exemplu
* River Plaza Mall - primul mall din Romania care a primit certificatul de eficienta energetica ISO 14001
* 50 600 euro/ an economisiti in urma investitiei
* Au implementat programe prin care au implicat comunitatea
* Rata reciclarii a crescut de la 20 la 41%
* Panouri solare pe acoperis - 3600 m patrati, 600000 kilowati
* Au inceput cu 200 de spatii pentru biciclete, pe care au trebuit sa le extinda curand
* Pentru transport, au colaborat si s-a tinut cont de comunitatea locala
* I.N. Sistemul electric are la baza senzori de miscare
* In 2011 Loop 5 a reciclat 73 % din deseuri
* I.N. Rata finala de reciclare a intregului spatiu a fost de 100%
* I.N. Apa - elaborate numeroase sisteme pentru a asigura un consum eficient si redus al apei
* I.N. BMS -sistemul de management al cladirii, nu e diferit de un sistem obisnuit al computerului
* I.N. Standardul IO 14001 obtinut pentru certificarea dreptului de construire
* I.N. Loop 5 Case Study in Weiterstadt, oct. 2009, investitie de 265 milioane Euro (face comparatia cu Afi Cotroceni); 175 magazine, 17 restaurante, 56 500 metri patrati
* I.N. Responsabilitatea corporativa va dezvolta factorii de decizie. Nu e vb doar de a fi prietenos cu mediul sau cu mediul social, este si o problema de natura financiara.
* Urmeaza Ingo Nissen - Managing Director la Sonae Sierra
* L.S. Cosna si Candreni - doua localitati care beneficiaza de apa din captarile implementate de Coca-Cola
* L.S. In 2007, in Romania, s-au facut niste investii importante. S-au luat initiative pentru reducerea consumului de apa. Pentru un litru de apa, in Romania, consumul a scazut cu 50%.
* In cadrul proiectului, s-a incercat sa se afle daca exista o problema a cantitatii apei in regiunile studiate.
* Pentru o sticla de Cola de 0.5 - necesari ~35L de apa (Olanda)
* Grey water/ Green water
* Blue water - apa obisnuita, pe care o intalnim in natura
* Denkstaat a implementat proiectul "Water Footprint" pentru Coca Cola (intelegerea si managementul ciclului apei)
* Denkstaat au birou si in Romania (Timisoara & Bucuresti) - consultanta in sustenabilitate, in managementul reciclarii etc.
* Karl Resel - Denkstaat
* L.S. "2003-Coca-Cola primul raport publicat"
*Primul pannel: Laura Sgarcitu - Coca-Cola HBC
* Fiecare prezentare dureaza 20 de minute.
* In cateva minute va incepe editia 2012 a European CSR Lessons.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu