miercuri

Ziua 2 - European CSR Lessons

Live text de la European CSR Lessons 2012 - ziua 2
ATENTIE! Se citeste de jos in sus, de la finalul textului spre inceput!


Timpul a expirat. Va multumesc pentru atentie!

18:03 CSR este despre cum ar trebui sa faca un business profit - Elaine Cohen

18:00 Intrebare din public: "Ce asteapta companiile de la ONG?"
John Aston: Nu facem diferente intre ONG si companii. Alegem ONGurile in functie de expertiza si de nevoile pe care le avem

17:59 Si in Serbia exista deducerile de taxe pentru CSR - Andrea Brbaklic

17:58 In Israel nu exista legislatie care sa sprijine/ incurajeze actiunile de CSR - Elaine Cohen

17:57 J. A. Intre 1 si 2 % din profitul unei companii din Africa de Sud trebuie sa se duca inapoi la comunitate prin programe sociale

17:48 Conform opiniei lui John Aston, in Romania nu avem transparenta referitor la banii cheltuiti de guvern in interesul societatii

17:47 Corneliu Cojocaru subliniaza importanta intelegerii si aplicarii conceptului share-ingului la orice nivel al societatii

17:44 ONG-urile cer ajutor specific in programele de voluntariat care implica angajatii corporatiilor

17:39 Companiile mari trebuie sa inteleaga ca trebuie sa ofere mai mult si sa investeasca mai mult in responsabilitate sociala decat companiile mici

17:37 J.A. Toate programele dezvoltate nu sunt pentru a construi CSR, ci pentru a obtine incredere din partea stakeholderilor

17:35 John Aston: "Daca vreti bani de la o companie, dati-le ceva de care au nevoie." La fel si referitor la consumatori.

17:34 John Aston raspunde tot prin intrebari. In viziunea sa, ONG urile romanesti au trecut printr-o perioada care nu se va mai intoarce. Ori se adapteaza, ori dispar. "Money is the new kid on the block"

17:33 "Intrebare de la un parinte (a se intelege preot) din public: "Procentul din PIB global, cea mai mare parte, nu o fac marile corporatii ci intreprinderile mici si mijlocii, se urmareste si abordarea acestora?"

17:23 C.J. Banii de responsabilitate sociala alocati se duc catre societate (...) prin intermediul ONG-urilor.
Daca vrei sa maresti profitabilitatea, poti urmari:
- reducerea costurilor (responsabilitatea sociala nu e doar catre exterior, ci si catre interior, pentru angajati)


17:11 Corneliu Cojocaru: Daca nu relansam consumul, criza va continua si se va adanci

17:07 Corneliu Cojocaru: Companiile si-au scazut bugetul. Trebuie sa ai profit, pentru ca daca n-ai profit, de unde sa deduci?

17:04 Corneliu Cojocaru - BCR vav de relatia companii - ONG: "Ma deranjaza sa vad ca nu s-a schimbat atitudinea. Nu exista noi si voi. Suntem toti cetateni responsabili." Atitudinea corecta - noi cu totii

17:03 Dan Dumitrescu: Va platiti facturile furnizorilor la timp?
Corina Vasile: Din cate stiu eu, da.
Sugestie Dan Dumitrescu: sa li se spuna furnizorilor ca, daca doresc in continuare colaborarea cu Raiffeisen, trebuie sa respecte anumite reguli de conduita
Corina Vasile confirma ca ii atentioneaza pe furnizori sa se incadreze in normele legale.

16:59 Din public catre companii: "Incercati sa implicati si furnizorii in actiunile de CSR?"
Corina Vasile: "Da, implicam in special clientii corporatiei"

16:57 Dan Dumitrescu spre Delphine Jegoudez: "Care este relatia companie - ONG in Franta?"
D. J. "Noi am separat CSR-ul si o partea din Orange care acorda sprijin ONG-urilor. Am ales 3 axe diferite: educatie, persoane cu dizabilitati si vocea - sprijinul persoanelor cu talent in muzica.

16:49 Corina Vasile: "Sectorul ONG nu tb sa se autoplaseze intr-unsector care are diverse lipsuri de capabilitati si nu are expertiza sa faca fundraising, spre exemplu
Sectorul ONG a depasit demult stadiul asta in care are nevoie sa fie adoptat de cineva." In Romania, sectorul ONG este un sector matur, profesionist

16:47 Mona Nicolici: "De ce au companiile o datorie fata de ONG-urile din Romania? De ce trebuie sa-i invatam noi sa comunice? Eu am mai spus, eu cand vreau sa ma fac mare, eu vreau sa fiu ONG"-dar vrea s-o faca fiind pregatita

16:42 Mona Nicolici: "Responsabilitatea sociala corporativa nu este filantropie"

16:35 In cadrul GSK:
Talent management si transfer de angajati in cadrul grupului la nivel international
Program de internship

16:32 ERSTE a colaborat cu aproximativ 80 de ONG-uri in Serbia
Problema privita din prisma companiilor:
- lipsa transparentei fondurilor investite in ONG-uri
- specializarea ONG-urilor

16:27 Egalitatea sexului in afaceri in viziunea lui Elaine Cohen - avansul femeilor in afaceri nu este o problema a femeilor, ci a mediului de afaceri, a culturii sale ce nu permite femeilor sa avanseze.
A repara femeile nu este o solutie.

16:21 In Board members GSK Romania, 80% sunt femei; GM este femeie si romanca

16:18 La Raiffeisen, grila de salarizare este una si acceasi atat pentru femei cat si pentru barbati aflati pe aceleasi pozitii, din care rezulta egalitatea de sanse - spune Corina Vasile

16:15 Act de curaj din partea Raiffeisen: sa puna cifre (legate de diferentele intre femei si barnati in cadrul companiei) in raportul anual realizat dupa standardele GRI
Majoritatea membrilor din board sunt barbati

16:14 Elaine Cohen: Desi momentan se axeaza pe proiecte dedicate femeilor, cu siguranta ca in viitor comme il faut vor ajunge la un echilibru intre implicarea femeilor si a barbatilor

16:12 Elaine Cohen: Insight de la comme il faut - 10 % din profitul inregistrat este investit in programe sociale

16:08 Dan Dumitresucu - "500 de milionari de top din Romania si nu am reusit sa strang mai mult de 10 care sa investeasca activ in comunitate"

16:07 "Ma numesc Dan Dumitrescu si sunt alcoolic. Aaa, activist!", astfel si-a inceput moderatorul discursul

Urmeaza ultimul panel din programul de astazi: "Care trebuie sa fie relatia companiilor cu societatea si comunitatile locale?" - "dezbatere pe o serie de teme fierbinti" (preluat din comunicat). Moderator: Dan Dumitrescu - Coordonator, Civika

Pauza pana la 16:00

15:28 Workshopuri moderate in 101 comunitati

15:27 La ce se rezuma Cadbury Cocoa Partnership - incercarea de a asigura resurse (fluxul de resurse), printr-un angajament pe 10 ani incepand cu 2008

15:22 Personal: Cred ca a fost un mare curaj din partea lor sa trimita oameni pe teren sa aplice chestionare fermierilor si sa le ofere consultanta

15:18 Miscarea curajoasa pe care au initiat-o: lansarea unui program comunitar prin care au incercat sa angajeze comunitatea in colaborare pentru gasirea unei solutii

15:15 Costuri mari in sustinerea plantatiilor de cacao. Fermierii nu puteau sa se intretina doar din plantarea cacao

15:12 Alan Knight - Tayler Knight - "The Cadbury Cocoa Partnership: community development and security of supply"

15:02 Prostitutia e ceva ce stim ca exista, dar pe care nu vrem sa o confruntam

15:01 E. C.: Arderea sutienelor de catre feministe e un mit

15:00 Elaine Cohen: Femeile ar trebui sa poata (sa aiba dreptul) sa manance

14:59 Comme il faut a folosit si un joc pe internet in programele sale

14:55 Fiind dedicata femeilor, Comme il faut angajeaza indeosebi femei, carora le ofera compensatii corecte pentru eforturile lor

14:53 Crezand in puterea de influenta a femeilor, comme il faut au incercat sa sprijine femeile in dezvoltarea personala

14:51 Femeile care se prostitueaza nu fac asta din propria alegere, ci sunt captive prin viol, droguri etc., victime ale societatii

Pinterest AICI

14:44 Elaine Cohen discuta despre "Comme il faut", business din Israel, fondata de Sybil Goldfeiner
Compania face mai mult decat sa vanda niste produse, ea schimba perceptia femeii in societate

14:41 Elaine Cohen - Beyond Business Ltd. - "Lipstick, Fashion, food and Prostitution: How a Leading Fashion Brand Advances Women"

14:41 Cristian Ducu "Se preocupa Orange sa ne arate ca pb privacy este una foarte serioasa pentru ei?" - o intrebare la care se va afla raspunsul in panelul final (incepand cu ora 16)

14:34 Orange Romania a lucrat mult pe partea de dialog cu stakeholderii, cat si in activitatile filantropice
Rezultatele vor fi transmise catre media de indata ce se va trage linie sub programele realizate

Incluziunea geografica e importanta in Spania

14:26 Delphine Jegoudez: Incercam sa ne conectam cu stakeholderii la nivel local in fiecare tara in care grupul este prezent pentru a intelege probleme de CSR ce trebuie aplicate in fiecare regiune

14:22 Teme/ Modele de luat in calcul in procesul de implicare:
- experientele clientilor cu grupul
- impactul asupra mediului
- incluziune digitala si accesibilitate
- folosirea sigura si responsabila a produselor si serviciilor
- inovatiile ICT pentru dezvoltare
- contributie in economia locala si dezvoltarea sociala

14:17 Ca sa descoperi ce inseamna sa fii responsabil, trebuie mai intai sa fii atent la stakeholder-i

14:15 Delphine Jegoudez - Stakeholder Dialogue Manager la Orange Paris

14:14 Instrumentele pe care le folosesc - flyere, internet si orice alte surse de comunicare prin care sa obtina si implicarea angajatilor
Comunicarea cu exteriorul - raportul anual, internetul, dialogul cu stakeholder-ii pe teme specifice

14:11 Coopereaza cu ONG-urile locale, au multi angajati din zonele in care activeaza pe care ii implica in descoperirea problemelor cu care se confrunta comunitatea si in incercarea de a le solutiona

14:09 Marie Helene Ametsreiter - "Dupa doar cateva luni, rezultatele sunt pozitive si suntem incantati ca putem continua si pe viitor cu aceste proiecte"

14:03 Programul are mai multe parti, dar se concentreaza asupra talentelor managementului

13:59 "Cum sa-i facem pe oameni sa gandeasca de doua ori?
Solutia: sa incepem un program de implicare a angajatilor, sa inteleaga impactul pe care il avem asupra mediului si comunitatilor din care facem parte"

13:59 S-a creat un concept de inventivitate - slogan: We think twice! -  sa se gandeasca de doua ori cum pot sa-si desfasoare activitatea

13:56 Problema apei in Pakistan - OMV a umplut un rezervor de apa pentru a scadea distanta pe care o parcurg zilnic localnicii pentru a lua apa. Marie-Helene e constienta ca aceasta nu a fost solutia sustenabila

13: 53 Atentia principala a prezentarii: cum putem sa ne implicam angajatii

13:52 Marie-Helene Ametsreiter, Head of Corporate Sustainability la OMV Grup

13:47 Cristian Ducu se recomanda ca provenind atat din mediul academic, cat si cel de business. "Astazi sunt prezent si in calitate de manager de proiect POS DRU, ca CSR" - ofera resurse importante: transparency - coduri de etica - raport "Integritatea in mediul de afaceri din Romania". Cel mai des intalnit sistem este GRI.

13:44 Moderatorul panelului - Cristian Ducu, General Manager @ Centre for Advanced Research in Management and Applied Ethics

In acest panel se va discuta despre incluziune. "Initiative in cdomeniul discriminarii de gen sau al diversitatii in interiorul sau exteriorul companiei, programe adresate grupurilor dezavantajate, initiative de dialog cu stakeholder-ii si de rezolvare a unor situatii de conflict etc" - din mapa de presa.

13:39 Pauza e pe terminate... Incep sa regret ca mi-am uitat ochelarii
Pauza pana la 13:30. Revin

13:11 Mona Nicolici: Comunitatea trebuie impartita pe categorii, pe targeturi, sa se identifice acei lideri pe care sa ii convingi ca au de castigat cu totii daca se implica

13:10 Intrebarea lui Dragos Dehelean pentru Elena Serban: "E realist in companiile romanesti sa atrageti resurse inalt calificate, sunt dispusi managerii sa faca acest concediu de 6 luni pentru angajati?"
Raspuns: "Se intampla. E o ingrijorare pentru cei care aplica pentru a-si gasi locul de munca, dar eu personal cred ca petnru cineva care se inscrie in acest proiect e mai mult o chemare. O parte din cei care au devenit voluntari s-au intors la locul de munca dar au ramas si voluntari. E o decizie absolut personala, dar cu siguranta ca au inceput si companiile sa inteleaga"

13:04 Elena Serban - "Avem un jurnalist aici care si-a lasat jobul si acum este infectat- sa zicem- cu ONG" (e voluntar)
Incepand de ieri, 15 mai, aveti o luna la dispozitie sa va inscrieti in acest program

13:03 Se adreseaza si oamenilor care nu isi permit, din cauza jobului, sa fie voluntari. Timp de 6 luni, fundatia finanteaza voluntarii

13:00 Elena Serban prezinta programul Voluntar de profesie, aflat la a treia editie (lansat in 2010)
Programul incearca sa promoveze voluntariatul pe termen lung

12:58 "Sustinem comunitatea prin proiecte sociale in domeniile educatiei, sanatate, prevenirea abandonului familial, programe pentru copii cu dizabilitati si varstnici" - Elena Serban

12:56 Elena Serban - Director General al Fundatiei Vodafone

12:55 "In mod clasic, responsabilitatea corporativa: compania facea rau, iar societatea avea s-o traga la raspundere sa repare raul. Mi-e clar ca s-a depasit momentul" - Corina Vasile, Raiffeisen

12:50 Surpriza: 3 bloggeri au castigat granturi in cadrul programului Raiffeisen Comunitati

12:48 Corina Vasile lauda calitatea aplicatiilor primite in cadrul proiectului
Din 225 aplicatii depuse, 156 au fost acceptate

Nu uitati de Pinterest

12:39 In proiectele in care a investit Raiffeisen, majoritare au fost cele de mediu (doua treimi)

12:37 FIX 6.110.235 RON - suma totala investita de Raiffeisen in programe comunitare; alaturi de angajati, clienti si parteneri - 7.643.791 RON

12:34 Raiffeisen se orienteaza pe parteneriate pe termen lung

12:34 Recomanda sa cautam pe site codul etic, important nu doar pentru stakeholderi

12:29 Corina Vasile - Director de Comunicare si Relatii Publice la Raiffeisen - Dezvoltarea comunitatilor locale. Raiffeisen COMUNITATI

12:24 Contributia fiecarui cetatean, oricat de mica, poate face diferenta

12:20 Recomandarile sunt pe 4 paliere
infrastructura
resurse umane
educatie si preventie
asistenta sociala

12:18 Proiectul din Delta a urmat 3 directii
caravana medicala
educatie pentru sanatate
raport de evaluare - la sfarsit

12:14 Mihaela Marin - Communication Manager la Salvati Dunarea si Delta

12:12 In Orange Day, angajatii GSK au sustinere din partea companiei pentru a face voluntariat

12:10 GSK a dezvoltat strategia de responsabiltiate sociala pe 3 piloni:
Sanatate pentru toti
Oameni si comunitati
Comportament etic

12:08 Obiectiv - practici de business responsabil, conduita etica, sa ajute comunitatile acolo unde au cea mai mare nevoie

12: 07 PHASE din 2008, program prin care copiii au fost invatat ca trebuie sa spele pe maini

12:06 Malaria ucide peste 1 milion de copii/ an in Africa. GSK urmeaza sa implementeze un proiect prin care spera sa scada riscul de malarie la jumatate

12:05 GSK - producatoare de vaccinuri, medicamente si produse de ingrijire, de peste 20 de ani in Romania

12:04 GSK va avea anul acesta primul raport de responsabilitate sociala

12:00 Andreia Cucu - PR & Communication Manager Central Communication Lead la GlaxoSmithKlein -  Starea de sanatate a comunitatilor sarace. O investitie pentru viitor

Va astept si pe Pinterest pentru fotografii luate cu Palmul http://pinterest.com/bibisway/european-csr-lessons-2012/

11:58 Maxim 4000 Euro pentru proiect. Au demonstrat ca "With little money you can do a lot"

11:56 In cadrul proiectului s-au axat indeosebi pe orasele mici

11: 52 Pictures from the dark - program in care copii orbi au realizat fotografii

11: 48 In cadrul proiectului, ERSTE a venit cu finantarea si BCIF (Balkan Community Initiatives Fund) cu know-how-ul

11:43 Centrifuga - lansat in 2007
- centrare pe problemele tinerilor
- prevenirea comportamentelor deviante
- incurajarea cooperarii intre public-ONG

11:40 Andrea Brbaklic - Head of Communications and Human Resources Divisions - ERSTE ne prezinta programul CENTRIFUGA

11:37 Numarul incidentelor de flota s-a redus la 0 de anul trecut
Anul acesta se vor introduce in CARE si incidentele produse in comunitate, pe care inainte oamenii se temeau sa le raporteze

11:33 "Nu putem sa rezolvam pb de azi cu aceeasi gandire pe care am avut-o atunci cand le-am creat" - Einstein

11:30 Strategia pentru acest an
- gasirea unor noi surse de investit care sa creeze locuri de munca in interiorul Petrom
- colaborarea cu FDSC
- Scoala lui Andrei va merge doar in comunitatile Petrom: ridicarea nivelului de educatie al copiilor, implicare in atitudinea profesorilor si a parintilor fata de educatia copiilor
- dotarea scolilor cu calculatoare
- 1.2 mil de euro investiti in echipamente speciale pentru situatii de urgenta pentru autoritati
- vor continua sa creeze grupuri de initiativa

11:27 Problemele identificate:
Lipsa resurselor
nivel scazut educational
probleme in infrastructura si sanatate
lipsa spatiului de dialog

11:25 Problema descoperita in relatia cu comunitatile se refera la furturi. Cifre enorme raportate in materie de pierderi (echipamente, conducte, tevi). Mai rau este ca se intampla si accidente grave, motiv pentru care au incercat sa descopere problemele cu care se confrunta comunitatile

11:24 Au ales doua directii de urmat:
- sa "mearga" catre ei - assets
- sa "mearga" catre comunitati

Crearea a 10 echipe de actiune (assets), oameni din comunitatile respective.

11: 22 Obstacole - in cadrul comunitatilor exista lipsa de finantare, nivel scazut de educatie, care duc catre lipsa de incredere si lipsa de implicare

Petrom acopera peste 20 judete, peste 350 de comunitati

11:20 Nu mai poti face business si profit fara sa te uiti la comunitatile in care activezi

11: 16 Obiectiv - Petrom sa devina partener stabil pentru Romania
- investind in oamenii din comunitatile din care fac parte astfel incat comunitatea sa invete sa se auto-sustina

11:14 Mona Nicolici e prima, pana acum, care intreaba de la inceput participantii ce vor sa afle in aceasta intalnire?

11:12 Cresterea sanatoasa a unui business trebuie sa tina seama de dezvoltarea comunitatilor din care face parte

11:11 Growing Shared Value

11:09 Mona Nicolici - Petrom - Empowering communities. Empowering people

Moderatorul panelului: Tincuta Apateanu - Fundatia Dinu Patriciu

Primul panel - Dezvoltarea comunitatilor locale
Live text de la European CSR Lessons 2012 - ziua 2

Niciun comentariu: