joi

Copil de ţară, ţi-ai găsit leacul!

Eu sunt copil crescut în provincie, la bloc de ţară. Toate vacanţele de vară le-am copilărit la casă, la bunicii din partea mamei. Ne adunam toţi trei mâţii verişori şi ne-ntreceam în giumbuşlucuri. Da’ bunicii ne iubeau cu bune şi cu rele, altfel n-ar fi avut decât televizorul ca divertisment.

La ţară, apa vine în găleţi, nu prin conducte
Apoi, nu ştiu care dintre voi aţi mai avut şansa unică să creşteţi la ţară, să vedeţi că aia era altă lume, cu alte orânduieli. Spre exemplu, bunicii n-au avut şi nici acum nu au apă curentă. Care va să zică, ei când se scoală din pat şi se duc la bucătărie, nu găsesc acolo un robinet pe care să-l sucească şi să le picure apă din conductă. Pentru că nu au conducte! La ei, apa vine în găleţi şi e impropriu să spun „vine”, că doar n-o veni singură, că-i cânţi tu de sete. Când nu mai e apă la bucătărie, iei binişor găleata (sau găleţile, dacă ai spor), o plimbi până la fântână, o umpli şi-o aduci înapoi plină – sau mai puţin plină, în funcţie de obstacolele de pe traseu.
Ei bine, faptul ăsta, că bunicii n-au avut niciodată apă care să vină în conducte, a generat multe alte treburi. Imaginaţi-vă că eram în şcoala generală, tot în vacanţă. Căram o oală cu apă fiartă, care avea menirea să mă spele (da, oamenii se spală şi la ţară!). V-am povestit deja cum era cu găleţile. La fel şi cu oala. Pâş-pâş cu oala-n braţe, pân-am dat de-o piatră colţuroasă şi nu s-a lăsat până nu mi-a pus piedică, afurisita. Că oala s-a panicat şi mi s-a clătinat în braţe, nu-i de mirare. Mirată am fost eu de apa fierbinte care a sărit din oală şi mi s-a agăţat de picior. Şi dă-i cu chin şi cu jale şi cu ulei peste pielea jupuită de apa fiartă.

S-a chinuit mamaie s-o dreagă cum a ştiut şi ea din bătrâni, dar cu apa fiartă nu e de joacă! Aşa mi-a rămas piciorul şi la mare, unde am plecat în tabără peste nici două săptămâni de la jeluire.

Are boala leac? Are!
Rana a trecut cu anii, dar a rămas pata pe memorie. Mă tot gândesc că, de aveam crema cu acid hialuronic de la Bionect, n-ar mai fi fost jeluire şi m-aş fi bucurat din plin de soarele de la mare. De-acum ştiu şi vă spun şi vouă, de dragi ce-mi sunteţi: crema Bionect tratează rănile uşoare, zgârieturile, tăieturile, arsurile de gradul I şi II.
Şi asta nu-i tot: Bionect are premii pentru toată lumea. Mie, ca blogger de campanie, sper să-mi facă o surpriză, data viitoare să-i dau cu Bionect năpastei şi să-i râd în nas. He he!
Gata, toată lumea cu facebook-ul la concurs! Cum unde? Click AICI

Niciun comentariu: